2024-03-20
Dar vieni pokyčių metai praėjo progimnazijoje diegiant nuolatinio tobulinimo (Continuous Improvement) sistemą. Žingsnis po žingsnio visi (tiek mokytojai, tiek ir mokiniai) stengiasi siekti savo užsibrėžtų tikslų – pagerinti raštingumą progimnazijoje, išmokti planuoti žingsnius šiam tikslui pasiekti. Rezultatai tikrai įkvepiantys – 2022 m. raštingumo gebėjimai pagerėjo 5,5 proc. (buvo vertinamas rašinėlis, rašinys), 2023 m. I pusmetį – dar 3 proc. O lyginant praėjusių metų rašinio vidurkį (6,56 balo) su 2023 m. lapkričio mėn. vidurkiu (6,73 balo), raštingumo gebėjimai kilo 2,6 proc.
Klasės valandėlių metu patys mokiniai aptaria, kaip sekasi siekti bendro klasės tikslo, ką reikėtų daryti kitaip, kad rezultatas džiugintų visus. Visi džiaugiamės, kai pavyksta, ir susitelkiame, kai sėkmės pritrūksta.
Taip pat mokiniai pildo mokinio individualios pažangos stebėsenos aplanką, kuriame kaupia duomenis apie save ir savo mokymąsi. Tai puiki galimybė stebėti tobulėjimo procesą ir jį kartą per metus aptarti trišaliuose pokalbiuose kartu su tėvais ir mokytojais. Juk pokytis įvyks tuomet, kai visi bendruomenės nariai patikės, kad misija – įmanoma.
Taip pamažu visi kartu siekiame teigiamų pokyčių.
2022-12-22
Metams baigiantis, pasižvalgius po klases, galime pamatyti stendus „Mes ir apie mus“, kuriuose atsispindi mokinių kurta klasės misija, taisyklės, tikslas, jo pamatavimas ir apdovanojimas. Todėl galime sakyti, kad pamažu keliaujame link nuolatinio tobulinimo sistemos kūrimo mūsų mokykloje. Lapkričio mėnesį aptarėme ir išsikėlėme konkrečius, trumpalaikius, pasiekiamus ir pamatuojamus tikslus, kuriuos apžvelgiame ir pamatuojame kas savaitę. Kartu su mokiniais numatėme apsidovanojimus (nemokamus, neužimančius daug laiko), kad galėtume pasidžiaugti vieni kitais, patirti sėkmę drauge.
Po vienerių mokymosi ir praktinių išbandymų metų mūsų mokyklos mokytojai kartu su kitų Vilniaus mokyklų, diegiančių nuotolinio tobulinimo metodiką atstovais, lapkričio viduryje vyko į Nyderlandų mokyklas, turinčias ilgametės metodikos taikymo patirties. Stažuotės metu direktorė Jurgita, pavaduotoja Simona, mokytojos Beata ir Žilvija kartu su kolegomis aplankė kelias pradines, pagrindinę, profesinę ir specialiąją mokyklas.
Daugiau apie viešnagę Nyderlanduose ir nuolatinio tobulinimo metodiką skaitykite: https://www.svietimonaujienos.lt/vilniaus-mokyklos-isbando-nuolatinio-tobulinimo-metodika-nyderlandu-patirtis/.
2022-09-09
Prabėgus vieneriems metams, aktyviai įsitraukus į veiklas ne tik mokytojams, bet ir mokiniams kopiame laiptelis po laiptelio link nuolatinio tobulinimo mūsų mokykloje. Bendradarbiaudami tarpusavyje, kartu su mokiniais, naudojantis „žuvies ašakos“ metodu numatėme klasės misiją, kurią įgalinome tapti aktyvia. Susipažinę su nuolatinio tobulinimo metodika, sukūrėme klasės susitarimus, kuriais mes vadovaujamės ir periodiškai matuojame jų sėkmę. Ir ties tuo dar nežadame sustoti…
2021-10-20
Įvadinis projekto „Vilniaus pokyčių mokyklos“ seminaras
Kaip vienu žodžiu apibūdintumėte nuolatinį tobulinimą? Kokie šios sistemos lygmenys? Ar nuolatinio tobulinimo metodiką galima pritaikyti bet kokioje mokykloje?
Į šiuos klausimus, projekto „Vilniaus pokyčių mokyklos“ dalyviams atsakė ir su tema supažindino ekspertė Marijke Broer, įvadiniame „Continuous Improvement“ seminare. Nuotolinio seminaro metu, didžiausias dėmesys buvo skiriamas išsamiai nuolatinio tobulinimo metodikos apžvalgai, aiškinimuisi, ką nuolatinis tobulinimas reiškia mokiniams bei mokytojams.
Seminarą užbaigė Vilniaus šv. Kristoforo progimnazijos direktorė Jurgita Zinkienė, kuri projekto dalyviams pasidalino, kokius nuolatinio tobulinimo elementus mato, taiko savo mokykloje, palygino įgyvendinamus komponentus su su užsienio šalių pavyzdžiais. „Visų, tiek mokytojų, tiek mokinių įsitraukimas po truputį atsiranda, tik dar labiau norėtųsi susitelkti į bendrą tikslą. Nors ir mažesniais žingsneliais, tačiau kokybiškai judėti tikslo link.“ – savo įžvalgomis dalinosi Jurgita.
Plačiau skaitykite:
https://www.svietimopazanga.lt/ivadinis-projekto-vilniaus-pokyciu-mokyklos-seminaras/
2021-10-11
Administracijos narės Jurgita, Edita, Lina, Simona susitiko projekto „Vilniaus pokyčių mokyklos“ progimnazijos konsultante su MRU dėstytoja dr. Violeta Jegelevičiene. Aptarėme duomenis, jų svarbą, kaip juos nagrinėti, kaip tinkamai naudoti planuojant veiklą. Nagrinėjome progimnazijos dokumentus, aptarėme, kaip galima juos tobulinti. Aptarėme būsimas projekto veiklas, pasirengimą būsimiems projekto renginiams.
2021-08-27
Dešimt Vilniaus mokyklų priėmė iššūkį siekti spartesnės pažangos ir geresnės ugdymo kokybės. Šešios progimnazijos, dvi pradinės ir viena dešimtmetė mokykla (iš jų – dvi tautinių mažumų mokyklos, vienas daugiafunkcis centras) dalyvauja projekte „Vilniaus pokyčių mokyklos“. Mokyklos pasirinko tobulinti mokinio individualios pažangos, vertinimo ir įsivertinimo sistemas, kurti mokytojų motyvacijos sistemą savo ugdymo įstaigoje, skatinti specialiųjų poreikių mokinių integraciją ir tėvų įsitraukimo į mokyklos gyvenimą.
Prieš prasidedant rugsėjui mokyklų komandos rinkosi į susitikimą su projekto konsultantais – MRU Žmogaus ir visuomenės studijų fakulteto Edukologijos ir socialinio darbo instituto dėstytojais. Susitikimo tikslas – aptarti, kaip remiantis išsamia duomenų analize, siekti pokyčių mokykloje.
Plačiau skaitykite:
https://www.svietimopazanga.lt/vilniaus-pokyciu-mokyklos-susitiko-su-konsultantais/