PROGIMNAZIJOS APLINKOS PRITAIKYMAS
Progimnazijos erdvės pritaikytos tiek ramiam, tiek aktyviam mokinių poilsiui. Čia ir erdvės skirtos mokiniams atsipalaiduoti, sumažinti stresą, bei pailsėti nuo mokymosi proceso ir įvairių veiklų. Jose mokiniai gali skaityti, bendrauti su draugais arba tiesiog patogiai pailsėti. Atskiros erdvės skirtos žaidimams ar kitoms veikloms stiprinančioms mokinių tarpusavio bendravimo įgūdžius. Čia mokiniai gali „išleisti“ susikaupusią energiją ir žaisti su draugais. Erdvėse, skirtose bendravimui bei bendradarbiavimui, mokiniai gali užsiimti kūrybiniais projektais, dalintis patirtimi arba tiesiog maloniai pasikalbėti stiprinant tarpusavio santykius.
Progimnazijoje įrengtas sensorinis kambarys, kuriame mokiniai bei pedagogai gali atsipalaiduoti ir sumažinti stresą naudojant įvairias sensorines ir relaksacines priemones:
- šviesos terapijos lempos, keičiančios spalvas ir intensyvumą, kurios padeda sukurti tinkamą atmosferą relaksacijai.
- garsinės terapijos sistema, skleidžianti ramią muziką ar natūralius garsus, tokius kaip upelio čiurlenimas, paukščių čiulbėjimas ir kt.
- skirtingų tekstūrų kilimėliai, kurie gerina taktilinį jautrumą.
- aromaterapijos priemonės, skleidžiančios malonius kvapus.
- sensoriniai žaislai, skatinantys žaidimą ir kūrybingumą.
Kambaryje esančios priemonės yra ypač naudingos mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.
PEDAGOGŲ PASIRENGIMAS
Birželio mėnesį apsispręsta dėl individualaus pagalbos plano formos, atnaujintos pritaikytos ir individualizuotos programos formos (priedai prie progimnazijos ugdymo plano). Sausio ir spalio mėnesį kartu su švietimo pagalbos specialistais ir mokytojo padėjėjomis aptartas teikiamos švietimo pagalbos efektyvumas. Bent viena švietimo pagalba teikiama 87 proc. SUP mokinių. Vasario mėnesį organizuota specialiosios pedagogės paskaita mokytojams apie atnaujintą ugdymo turinį ir SUP mokinių integraciją. Rugpjūčio mėnesį organizuotas susirinkimas 1 ir 5 klasių mokytojams, kurie dirba su SUP mokiniais, apie vaikų sutrikimus ir darbo specifiką. Per rugsėjo–spalio mėnesį konsultuoti mokytojai dėl pritaikytų, individualizuotų programų užpildymo. Atlikus 1 ir 5 klasių mokinių adaptacijos tyrimą, parengtos rekomendacijos tėvams ir pranešimas apie klasės specifiką. Su pranešimais tėvai supažindinti lapkričio mėnesį. Dalyvauta projekto „Naujas ukrainiečių-lietuvių klasių ugdymo modelis“ mokymuose, koučingo sesijose. Kovo ir rugsėjo mėn. parengtos ir išsiųstos rekomendacijos kolegoms, dirbantiems su mokiniais, atvykusiais iš Ukrainos. Įsitraukta į bendradarbiavimą su terapiniu centru „Aplink“: visos mokytojų padėjėjos dalyvavo savipagalbos grupėje (6 užsiėmimai).
PLAČIAU APIE ĮTRAUKŲJĮ UGDYMĄ
https://www.nsa.smm.lt/itrauktis-ugdyme/
https://www.youtube.com/watch?v=yIMU9YHTirs
https://www.youtube.com/watch?v=f-RA_JgLfhQ
https://www.youtube.com/watch?v=KZ0UcU5HnWw